Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Artikel
    Artikel
    In:  Holocaust Studies 26,2 (2020) 198-220
    Sprache: Englisch
    Erscheinungsjahr: 2020
    Titel der Quelle: Holocaust Studies
    Angaben zur Quelle: 26,2 (2020) 198-220
    Schlagwort(e): Muzeum Historii Żydów Polskich ; Holocaust, Jewish (1939-1945), in art ; Holocaust, Jewish (1939-1945) Commemoration ; Performance art ; Jewish ghettos ; Public spaces in art ; Warsaw (Poland)
    Kurzfassung: The essay critically examines the participatory excavation project The Cut (2015) performed in the former ghetto area of Warsaw in relation to the artists-in-residence program administered by POLIN Museum of the History of Polish Jews. By investigating the spatial, social and historical framing of the artistic intervention and the discourses it mobilizes, the author contests the underlying presumption that participatory art inherently produces democratic and positive social and spatial relations. The author argues that unaddressed socio-historical contexts of Polish-Jewish relations in such art genres may lead to re-production of the oppressive patterns of culture that include exclusion and appropriation.
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie hier...