Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Last 7 Days Catalog Additions

Export
Filter
  • Book  (38)
  • Microfilm
  • Education  (38)
Material
Language
  • 1
    Book
    Book
    Düsseldorf : Verl. Haus Altenberg | Aachen : MVG, Medienproduktion
    ISBN: 9783776102154 , 3776102152 , 9783889162854
    Language: German
    Pages: 696 S. , Ill., graph. Darst.
    Year of publication: 2008
    DDC: 305.23088282
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    Keywords: Katholische Kirche ; Geschichte 2006 ; Einstellung ; Jugend ; Lebenswelt ; Religiosität ; Wertorientierung ; Jugend ; Deutschland ; Umfrage ; Sozialwissenschaftliche Enquete ; Umfrage ; Deutschland ; Jugend ; Wertorientierung ; Lebenswelt ; Religiosität ; Katholische Kirche ; Geschichte 2006
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISBN: 041522408X , 0415224098
    Language: English
    Pages: XV, 290 S , 22 cm
    Edition: 1. publ.
    Year of publication: 2001
    Series Statement: Routledge key guides
    DDC: 370/.92/2
    RVK:
    RVK:
    Keywords: Education Philosophy 20th century ; History ; Educators Biography ; Education History 20th century ; Education Philosophy ; History ; 20th century ; Educators Biography ; Education History ; 20th century ; Biografie ; Aufsatzsammlung ; Pädagoge ; Pädagoge ; Biografie
    Abstract: Looks at fifty of the twentieth century's most significant contributors to the debate on education. Each essay gives key biographical information, an outline of the individual's principal achievements and activities, an assessment of his or her impact and influence and a list of their major writings and suggested further reading
    Note: Includes bibliographical references and index , Alphabetical list of contents ; Notes on Contributors ; Preface ; A.S. Neill, 1883-1973 , Susan Isaacs, 1885-1948 , Harold Rugg, 1886-1960 , Ludwig Wittgenstein, 189-1951 , Martin Heidegger, 1889-1976 , Herbert Edward Read, 1893-1968 , Lev Semyonovich Vygotsky, 1896-1934 , Jean Piaget, 1896-1980 , Michael Oakeshott, 1901-92 , Carl Rogers, 1902-87 , Ralph Winifred Tyler, 1902-94 , Burrhus Frederic Skinner, 1904-90 , Harry Broudy, 1905-98 , Simone Weil, 1909-43 , Joseph J. Schwab, 1910-88 , Clark Kerr, 1911 , Benjamin S. Bloom, 1913-99 , Jerome S. Bruner, 1915 , Torsten Husén, 1916 , Lee J. Cronbach, 1916 , Donald Thomas Campbell, 1916-96 , Maxine Greene, 1917 , R.S. Peters, 1919 , John I. Goodlad, 1920 , Paulo Freire, 1921 , Israel Scheffler, 1923 , Jean-François Lyotard, 1924-98 , Lawrence A. Cremin, 1925-90 , Basil Bernstein F., 1925-2000 , Michel Foucault, 1926-84 , Margaret Donaldson, 1926 , Ivan Illich, 1926 , Lawrence Kohlberg, 1927-87 , Paul H. Hirst, 1927 , Philip Wesley Jackson, 1928 , Jane Roland Martin, 1929 , Nel Noddings, 1929 , Carl Bereiter, 1930 , Pierre Bourdieu, 1930 , Neil Postman, 1931 , Theodore R. Sizer, 1932 , Elliot Eisner, 1933 , John White, 1931 , Lee S. Shulman, 1938 , Michael W. Apple, 1942 , Howard Gardner, 1943 , Henry Giroux, 1943
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISBN: 3446120157
    Language: German
    Pages: 589, [16] S. , Ill.
    Year of publication: 1975
    Series Statement: Hanser-Anthropologie
    Uniform Title: L' enfant et la vie familiale sous l'ancien régime 〈dt.〉
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    Keywords: Child ; Kinder ; Spiel ; Schule ; Sozialisation durch Schule ; Familiensoziologie ; Familie ; Kind ; Geschichte 1400-1800 ; Erziehung ; Geschichte 1400-1800
    Abstract: Die Abgrenzung zwischen Kindern und Erwachsenen hat das Mittelalter nicht gekannt: Kinder lebten, sobald sie sich allein fortbewegen und verständlich machen konnten, mit den Erwachsenen, waren kleine Erwachsene. Was wir »Familie« nennen - die Gemeinschaft von Eltern und Kindern -, entwickelte sich in Europa erst im 15. und 16. Jahrhundert allmählich aus den größeren Sippen- und Stammesverbänden; sie wird dann zu einer moralischen Institution. Diese und andere grundlegende und oft überraschende Erkenntnisse gewinnt Ariès aus seinem Studium der sozialen, rechtlichen und kulturellen Entwicklung der Familie und der Erziehung. Er findet sein Material nicht in den Theorien und Programmschriften und den Äußerungen der Maßgebenden, sondern hauptsächlich in den vielfältigen, oft stillen Zeugnissen des Alltagslebens aller Volksschichten.
    Description / Table of Contents: Literaturangaben
    Note: Aus dem Franz. übers
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    ISBN: 9780814333808 , 081433380X
    Language: English
    Pages: ix, 230 Seiten , 24 cm
    Year of publication: 2009
    DDC: 296.071144
    RVK:
    RVK:
    Keywords: Jewish religious education of adults History ; 19th century ; France ; Rabbis Education ; 19th century ; France ; Rabbinical seminaries History ; 19th century ; France ; Jews Politics and government ; 19th century ; France ; Jews History ; 19th century ; France ; Judaism and state History ; 19th century ; France ; Judaism History ; 19th century ; France ; Jewish religious education of adults History 19th century ; Rabbis Education 19th century ; Rabbinical seminaries History 19th century ; Jews Politics and government 19th century ; Jews History 19th century ; Judaism and state History 19th century ; Judaism History 19th century ; Frankreich ; Judentum ; Religionsunterricht ; Geschichte 1800-1900
    Abstract: Foundations -- Roadblocks to regeneration -- Redefinition and consolidation -- How much Latin should a rabbi know? -- A tale of two cities: from Metz to Paris -- Challenges of equality: financial anticlericalism -- Jewish education and Jewish space -- "Just proportions": financial anticlericalism and rabbinical space
    Description / Table of Contents: Foundations -- Roadblocks to regeneration -- Redefinition and consolidation -- How much Latin should a rabbi know? -- A tale of two cities: from Metz to Paris -- Challenges of equality: financial anticlericalism -- Jewish education and Jewish space -- "Just proportions": financial anticlericalism and rabbinical space.
    Note: Includes bibliographical references (p. 205-219) and index
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Book
    Book
    Bremen : Institut für Geschichtswissenschaft, Universität Bremen
    ISBN: 9783887227654
    Language: German
    Pages: 429 Seiten , Illustrationen
    Year of publication: 2020
    Series Statement: Aus den Akten auf die Bühne Bd. 16,1
    Series Statement: Aus den Akten auf die Bühne
    Subsequent Title: Gefolgt von Verteidigen - verdrängen - vergessen : das Arbeitserziehungslager Bremen-Farge nach 1945
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    Keywords: Arbeitserziehungslager Bremen-Farge ; Geschichte ; Zwangsarbeit ; Aufsatzsammlung ; Arbeitserziehungslager Bremen-Farge ; Zwangsarbeit ; Geschichte
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Book
    Book
    Bremen : Institut für Geschichtswissenschaft, Universität Bremen
    ISBN: 9783887227661
    Language: German
    Pages: 327 Seiten , Illustrationen
    Year of publication: 2020
    Series Statement: Aus den Akten auf die Bühne Bd. 16,2
    Series Statement: Aus den Akten auf die Bühne
    Former Title: Vorangegangen ist Erziehen - erzwingen - erniedrigen : das Arbeitserziehungslager Bremen-Farge 1940-1945
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    Keywords: Arbeitserziehungslager Bremen-Farge ; Geschichte 1945-1966 ; Gefangener ; Kriegsverbrecherprozess ; Aufsatzsammlung ; Arbeitserziehungslager Bremen-Farge ; Gefangener ; Kriegsverbrecherprozess ; Geschichte 1945-1966
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Book
    Book
    Chemnitz : Stadt Chemnitz, der Oberbürgermeister | [Chemnitz] : HB-Werbung und Verlag GmbH & Co. KG
    Language: German
    Pages: 97 Seiten , Illustrationen
    Year of publication: 2021
    Former Title: Fortsetzung von Nitsche, Jürgen, 1958 - Auftrag Bildung - hundert Jahre Volkshochschule Chemnitz
    DDC: 370
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    Keywords: Aufsatzsammlung ; Chemnitz ; Volkshochschule ; Lehrer ; Lehrerin ; Mäzen ; Juden ; Geschichte 1919-1990 ; Chemnitz ; Erwachsenenbildung ; Geschichte 1908-1990
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    Language: German
    Pages: 35 Seiten , Illustrationen
    Edition: 1. Auflage
    Year of publication: 2021
    Series Statement: Leipziger Notenspur
    Parallel Title: Erscheint auch als Konrad, Karoline Jüdische Notenspuren - Sukkot - Laubhüttenfest
    DDC: 290
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    Keywords: Lehrmittel ; Leipzig ; Juden ; Jüdische Gemeinde ; Herbst ; Fest ; Laubhütte ; Zeremonie ; Laubhütte ; Fest ; Aktivität ; Spiel ; Basteln ; Musik ; Tanz
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    ISBN: 3791025376 , 9783791025377
    Language: German
    Pages: XV, 220 S. , graph. Darst , 24 cm
    Year of publication: 2006
    Parallel Title: Online-Ausg.: Stöger, Roman, 1970 - NPOs erfolgreich führen
    DDC: 650
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    Keywords: Nonprofit-Management ; Deutschland ; Österreich ; Schweiz ; Handbuch ; Deutschland ; Nonprofit-Organisation ; Management ; Österreich ; Schweiz
    Note: Literaturverz. S. 213 - 215. - Literaturangaben
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    ISBN: 9783955654214
    Language: German
    Pages: 271 Seiten
    Edition: 1. Auflage
    Year of publication: 2020
    DDC: 305.8924043
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    Keywords: Konferenzschrift 2019 ; Aufsatzsammlung ; Konferenzschrift 2019 ; Aufsatzsammlung ; Deutschland ; Antisemitismus ; Deutschland ; Antisemitismus ; Bekämpfung ; Politische Bildung ; Deutschland ; Antisemitismus ; Bildungspolitik ; Geschichtsbild ; Geschichtsbewusstsein ; Bildungswesen ; Schule ; Judentum
    Abstract: Antisemitismus ist ein umfassendes Phänomen der Ausgrenzung, das unabhängig von Alter, Religion, Herkunft, Bildungsabschluss, Geschlecht oder Hautfarbe auftritt. Somit liegt es im gesamtgesellschaftlichen Interesse, seine Ausdrucksformen und die ihm zugrunde liegenden Ursachen zu erkennen, zu begreifen und - aus der Geschichte lernend - wiederkehrende antisemitisch motivierte, eskalierende Bedrohungen rechtzeitig wahrzunehmen und zu unterbinden. Eine Auseinandersetzung mit antisemitischen Haltungen, Denkfiguren und Handlungen sowie ein faktenbasiertes Wissen gehören daher in den Kanon politischer Bildung. Dieses Buch erscheint in einem historischen Kontext, in dem Risse in der Fassade des gemeinsamen deutsch-jüdischen Gebäudes erkennbar geworden sind. Mit dem zunehmenden zeitlichen Abstand zum Nationalsozialismus und dem Verblassen der Erinnerung nehmen Geschichtskonstruktionen, Verzerrungen oder Leugnungen der historischen Geschehnisse zu. Subtile antisemitische Einstellungen werden immer häufiger durch offen vorgetragene juden- und israelfeindliche Positionen überlagert. Der Band diskutiert aktuelle Antisemitismus-Studien in Hinblick auf ihre pädagogischen Konsequenzen aus wissenschaftlichen, politischen und bildungspolitischen Perspektiven
    Note: Literaturverzeichnis: Seite 262-271
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...