Einschränkung Ihrer Suchanfrage auf den Bestand einer Bibliothek
Festlegung des Sortierkriteriums der Treffermenge
Die unscharfe Suche berücksichtigt auch Schreibfehler oder -varianten bei Ihrer Suche!
* Suchen (und) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen findet Titel, die alle Suchbegriffe enthalten. * Suchen (oder) = ein Suchauftrag mit 2 oder mehr Suchbegriffen zeigt alle Titel, die mindestens einen der Suchbegriffe enthalten * Mit Index blättern erhalten Sie eine alphabetisch sortierte Liste aller Begriffe, die wie Ihr Suchbegriff beginnen. * Nach einem Suchauftrag können Sie die Ergebnisse auch erweitern, eingrenzen oder neu sortieren.
zur Hilfe zum gewählten Suchschlüssel, bitte klicken
Montréal [u.a.] : McGill-Queen's University Press, 2011
Umfang:
XII, 438 S. : Ill. ; 24 cm
Sprache(n):
Englisch
Angaben zum Inhalt:
Acknowledgments -- Illustrations following pages 11 and 186 -- Introduction: Right Place, Right Time -- Part 1.From ShmiliK To Kot: 1880-1930 -- 1.Shmilik -- 2."Kot": The Jew in London -- 3.Year 1915: Kot as Kangaroo -- 4.Revolutions and Catastrophes -- 5.H.G. Wells in Russia and the Death of Mansfield -- 6.Translating for the Hogarth Press -- 7.The Adelphi Affair and the Café Royal -- 8.Rozanov and Lady Chatterley's Lover. The End of an Era -- Part 2.After Lawrence: 1931-1955 -- 9.Mournings: Old Enemies and New Friends -- 10.Cresset Press: Losing Equilibrium -- 11.May Sarton, Ottoline's Death, and Gertler's Suicide -- 12.World War II and Its Aftermath -- 13.Full Circle -- Post Mortem -- Appendices -- A.S.S. Koteliansky, 1880-1955: A Chronology -- B.Who's Who in Koteliansky's Life in England -- c.Lady Glenavy: More Memories of Kot -- D.Koteliansky and Stephen Spender -- E.Two Letters from Frieda Lawrence to Koteliansky -- Abbreviations -- Notes -- Bibliography -- Index.
Includes bibliographical references (p. [411]-427) and index
Samuel Koteliansky (1880-1955) fled the pogroms of Russia in 1911 and established himself as a friend of many of Britain's literati and intellectuals, who were fascinated by his homeland's more civilized side: the Ballets Russes, Tolstoy, Dostoevsky, and Chekhov. Kot, as he was known, became an indispensable guide to Russian culture for England's leading writers, artists, and intellectuals, who in turn helped introduce English audiences to Russian works