dubnow_logo
Deutsch Englisch
Bibliothek
-

Katalog
sortiert nach
nur Zeitschriften/Serien/Datenbanken
  Unscharfe Suche
Suchgeschichte Kurzliste Besitznachweis(e)

Recherche beenden

  

Ergebnisanalyse

  

Speichern/
Druckansicht

  
1 von 1
      
1 von 1
      
* Ihre Aktion:   Suchen  (Anti-Heimat cinema)
 Felder   ISBD   MARC21 (FL_924)   Citavi, Referencemanager (RIS)   Endnote Tagged Format   BibTex-Format   RDF-Format 
Bücher, Karten, Noten
 
K10plusPPN: 
1697261493     Zitierlink
Titel: 
Anti-Heimat cinema : the Jewish invention of the German landscape / Ofer Ashkenazi
Autorin/Autor: 
Ashkenazi, ʿOfer, 1974- [Verfasserin/Verfasser] info
Erschienen: 
Ann Arbor : University of Michigan Press, August 2020
Umfang: 
ix, 302 Seiten : Illustrationen
Sprache(n): 
Englisch
Schriftenreihe: 
Anmerkung: 
Literaturverzeichnis: Seite 263-288. - Enthält ein Register
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als: Anti-Heimat cinema / Ashkenazi, ʿOfer (Online-Ausgabe)
ISBN: 
978-0-472-13201-0 (Festeinband : GBP 75.00, EUR 78.10); 0-472-13201-6
978-0-472-12691-0 (ISBN der parallelen Ausgabe im Fernzugriff)
LoC-Nr.: 
2020011743
EAN: 
9780472132010
Sonstige Nummern: 
OCoLC: 1192527045     see Worldcat


RVK-Notation: 
Sachgebiete: 
DNB-info (Grundnotation: 791.436) ; Hilfstafel T3C--3552
Schlagwortfolge: 
Sonstige Schlagwörter: 
Inhaltliche
Zusammenfassung: 
This book studies an overlooked yet fundamental element of German popular culture in the twentieth century. In tracing Jewish filmmakers’ contemplations of “Heimat” – a provincial German landscape associated with belonging and authenticity – it analyzes their distinctive contribution to the German identity discourse between 1918 and 1968. In its emphasis on rootedness and homogeneity Heimat seemed to challenge the validity and significance of Jewish emancipation. Several acculturation-seeking Jewish artists and intellectuals, however, endeavored to conceive a notion of Heimat that would rather substantiate their belonging. This book considers Jewish filmmakers’ contribution to this endeavor. It shows how they devised the landscapes of the German “Homeland” as Jews, namely, as acculturated “outsiders within.” Through appropriation of generic Heimat imagery, the films discussed in the book integrate criticism of national chauvinism into German mainstream culture from World War I to the Cold War. Consequently, these Jewish filmmakers anticipated the anti-Heimat film of the ensuing decades, and functioned as an uncredited inspiration for the critical New German Cinema.


Mehr zum Titel: 
1 von 1
      
1 von 1