Deutsch Englisch

Home

Speichern

Fernleihe


Thematische Suche - RVK


Informationen zum Benutzerkonto


Impressum

Datenschutz

Abmelden

 
 
 
 
1 von 1
      
* Ihre Aktion  suchen [und] ([PPN] Pica-Produktionsnummer) 1740808746
Online Ressourcen (ohne Zeitschr.)
PPN: 
1740808746Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
Titel: 
Person/en: 
Ausgabe: 
First edition
Sprache/n: 
Englisch
Veröffentlichungsangabe: 
London [England] : I.B. Tauris [2020], 2020
Vertriebsangabe: 
[London, England] : Bloomsbury Publishing [2020]
Umfang: 
1 Online-Ressource (208 pages)
Anmerkung: 
Includes bibliographical references and index
Mode of access: World Wide Web
Bibliogr. Zusammenhang: 
Erscheint auch als (Druck-Ausgabe) : ISBN 1
ISBN: 
1-83860-490-1
978-1-83860-493-6 ebook
978-1-83860-491-2
978-1-83860-490-5
Weitere Ausgaben: 1 (Druckausgabe)
Identifier: 
Schlagwörter: 
Mehr zum Thema: 
Klassifikation der Library of Congress: HQ799.8.I75
Dewey Dezimal-Klassifikation: 305.235095694;
Inhalt: 
"How are forbidden histories told and transmitted among young people in Israel/Palestine? What can their stories teach us about their everyday experiences of segregation and political violence? This book investigates how young people use storytelling to navigate borders, memory, and unseen spaces, and to confront questions of belonging and those they see as the 'other'. The study is unique in its inclusion of children from a broad spectrum of communities, including Palestinian refugee camps and right-wing Israeli settlement homes. The book shows that boundary spaces are fertile ground for the transmission of forbidden stories and memories. Young people are at the centre of the research and Victoria Biggs argues that storytelling reveals much more about their experiences and perceptions than either quantitative data or qualitative interviews. Through analysis of the language, metaphor, violence, and endings employed in the stories, storytelling is shown to be a political act that plays a vital role in shaping conflict-affected young people's concepts of community, exclusion, and belonging."--
Acknowledgements -- Once Upon an Intifada -- At the Edge of Known Stories -- Field Sites and Fault Lines -- Story against Narrative -- Young People as Storytellers -- Language -- and the Hidden Landscape -- Fairy Tale as an Idiom of Terror -- A Lexicon of Symbols -- Mother Tongues and Other Tongues -- Violence -- in the Narration of Self and Other -- Face to Face: the Fundamental Violence of Storytelling -- Storytelling as Self-Expression and Suppression -- Purity in Narrative? Storytelling as Transgression -- "What Do They Tell About Us?" -- Forbidden -- Histories in Contested Spaces -- Narrative Drifts into Forbidden Terrain -- Topographies of Forbidden History in Israel/Palestine -- "Until the Seventh Wave": The Liquid Borders of Memory -- Happily Ever After? Telling -- Endings -- Unfinished Houses -- The Sense of an Ending: Making Meaning through Narrative Structure -- "To Make the Dream Come True" : Ending Political Violence -- Ending the Research: Central Themes and Patterns -- Bibliography -- Index
 
Anmerkung: 
Also published in print.
Rechteinformation:
Access Status:
 
Anmerkung: 
Vervielfältigungen (z.B. Kopien, Downloads) sind nur von einzelnen Kapiteln oder Seiten und nur zum eigenen wissenschaftlichen Gebrauch erlaubt. Die Weitergabe an Dritte sowie systematisches Downloaden sind untersagt.
Volltext: 
 
 
 
1 von 1
      
Über den Zitierlink können Sie diesen Titel als Lesezeichen ablegen oder weiterleiten
 
1 von 1