Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Last 7 Days Catalog Additions

Export
  • 1
    Language: English
    Year of publication: 2022
    Titel der Quelle: American Jewish Year Book
    Angaben zur Quelle: 121 (2022) 299-312
    Keywords: Jews Statistics ; Jews Employment ; Jews Economic conditions ; Jews Population ; Social integration
    Abstract: This chapter first describes the eroding basis of official statistical information on Canadian Jewry, which is due to recent changes in the way data on ethnic origin is collected in Canadian censuses. Accordingly, it calls for repeated national surveys of Canadian Jewry and, as a stopgap, proposes an innovative way of treating Canadian census data by combining data on Jews from succeeding census years. The chapter then illustrates the utility of this approach by analyzing the occupational and social integration of Jews in Canada. The analysis reveals a partial convergence of the occupational and annual income profiles of Jewish and non-Jewish White Canadians from 1981 to 2016 for both men and women. It then employs survey data to show that, among 29 Canadian ethnic groups, Jews display an unusual combination of characteristics. While strong social bridging between ethnic groups is typically accompanied by weak social bonding within them, Jews are characterized by strong external bridging and strong internal bonding. The chapter concludes by identifying contextual differences between Canada and the US that may help to account for Canadian Jewry’s unusual combination of social characteristics.
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISBN: 3893258949
    Language: German
    Pages: XVIII, 472 Seiten
    Year of publication: 2001
    Series Statement: Jüdische Bildungsgeschichte in Deutschland 2
    Series Statement: Jüdische Bildungsgeschichte in Deutschland
    Keywords: Jüdische Erziehung
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Article
    Article
    Show associated volumes/articles
    In:  Das gelobte Land : Erez Israel von der Antike bis zur Gegenwart (2003), Seite 222 - [242]
    Language: German
    Year of publication: 2003
    Titel der Quelle: Das gelobte Land : Erez Israel von der Antike bis zur Gegenwart
    Publ. der Quelle: Reinbek bei Hamburg, 2003
    Angaben zur Quelle: (2003), Seite 222 - [242]
    Keywords: Jüdische Erziehung ; Zionismus
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Book
    Book
    Münster ; Wien ; Berlin ; Zürich : Lit-Verlag
    ISBN: 9783643909510
    Language: German
    Pages: XIII, 350 Seiten , Illustrationen , 21 cm
    Year of publication: 2018
    Series Statement: Texte und Studien zur deutsch-jüdischen Orthodoxie 8
    Series Statement: Texte und Studien zur deutsch-jüdischen Orthodoxie
    Keywords: Breuer, Isaak ; Jüdische Erziehung
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Article
    Article
    Show associated volumes/articles
    In:  Juden in Karlsruhe : Beiträge zu ihrer Geschichte bis zur nationalsozialistischen Machtergreifung (1990), S. 301 - 310
    Language: German
    Year of publication: 1990
    Titel der Quelle: Juden in Karlsruhe : Beiträge zu ihrer Geschichte bis zur nationalsozialistischen Machtergreifung
    Publ. der Quelle: 1990
    Angaben zur Quelle: (1990), S. 301 - 310
    Keywords: Jüdische Erziehung
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Book
    Book
    Jerusalem : L. A. Pincus Fund for Jewish Education
    Show associated volumes/articles
    Language: English
    Keywords: Jüdische Erziehung ; Umfrage
    Abstract: Die im BRILL Verlag erschienene Studie "Jews and Jewish Education in Germany Today" ist das Ergebnis eines Forschungsprojektes im Auftrag des "L.A. Pincus Fund for Jewish Education in the Diaspora", an welchem sich das Moses Mendelssohn Zentrum maßgeblich beteiligt hat. Die empirische Untersuchung zur heutigen Situation der jüdischen Gemeinschaft in Deutschland und ihren spezifischen Bildungsbedürfnissen basierte u.a. auf einer Umfrage mit mehr als 1.000 Jüdinnen und Juden in- und außerhalb der etablierten Religionsgemeinden und auf 25 Experten-Interviews mit führenden jüdischen Persönlichkeiten aus der ganzen Bundesrepublik (Gemeindevorsitzende, Rabbiner, Chefredakteure, Intellektuelle, Künstler, Pädagogen u.a.) Komplettiert wurde die Publikation "Jews and Jewish Education in Germany Today" durch eine kompakte Übersicht zu knapp 100 jüdischen Bildungseinrichtungen und Projekten.
    Note: Typoskript
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Article
    Article
    Show associated volumes/articles
    In:  [Leo-Baeck-Institut] Bulletin des Leo Baeck Instituts 3 (1960), Heft 9, Seite 207 - 215
    Language: German
    Year of publication: 1960
    Titel der Quelle: [Leo-Baeck-Institut] Bulletin des Leo Baeck Instituts
    Publ. der Quelle: Frankfurt am Main
    Angaben zur Quelle: 3 (1960), Heft 9, Seite 207 - 215
    Keywords: Jüdische Erziehung ; Aufklärung ; Haskala
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    ISBN: 9783830931362
    Language: German
    Pages: 773, XXIV Seiten , Illustrationen
    Year of publication: 2014
    Series Statement: Jüdische Bildungsgeschichte in Deutschland 8
    Series Statement: Jüdische Bildungsgeschichte in Deutschland
    Keywords: Wessely, Naphtali Herz ; Jüdische Erziehung ; Haskala ; Säkularisierung ; Quelle
    Abstract: "Unrein!", soll man diesem Kerl nachrufen! Weichet! Weichet! Rührt ihn ja nicht an! Herr der Heerscharen! Du weißt, dass ich um deiner Ehre willen und um der Ehre deiner heiligen Lehre willen an diesem Tage gekommen bin, um dem, der da über die Köpfe des heiligen Volkes hinweg stolziert, die Hörner zu stutzen und euch die Anschläge dieses Mannes bekannt zu machen, da ich durch die Fensterchen dieses Büchleins erspäht habe, dass ein Schwindelgeist ihn irregeleitet hat, das Herz der Menge irrezuleiten, um die Kinder vom Mutterleibe an zu verführen, auf dass sie die Pfade der Glaubenslehre und Moral nicht kennenlernen. Ein Rat von Verrätern und Fremden ist das! (David Tewele 1782) Zur selben Zeit brach aber von den Stockfrommen ein Sturm gegen ihn los. Sie waren besonders über seine Begeisterung für Kaiser Josephs Reformen in hohem Grade erregt. Die unliebenswürdige Art, womit Fürsten die Freiheit zu geben pflegen, der Zwang, der den Juden auferlegt wurde, die natürliche Scheu, vom Hergebrachten zu lassen, die naheliegende Furcht, daß durch die Schulbildung und die teilweise Einbürgerung der Juden die Jugend vom Judentume abgeleitet werden würde und daß die Lehrfächer der Normalschule das Talmudstudium verdrängen würden, alles dieses hatte die Rabbiner und Vertreter des Herkömmlichen gegen Kaiser Josephs reformierende JudengeSetze eingenommen. (Heinrich Graetz 1870) Naphtali Herz Wessely schrieb das erste systematische Buch über die moderne jüdische Erziehungslehre in Form von vier Sendschreiben. Sein hauptsächliches Konzept gehört zum Gedankengut der pädagogischen Aufklärung. (Ernst A. Simon 1953) Doch Wesselys Schrift war kein Buch der Theorie, sondern ein Pamphlet, ein publizistischer Artikel. (Shmuel Feiner 2007)
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    Article
    Article
    In:  Einladung ins Lehrhaus : Beiträge zum jüdischen Selbstverständnis (1981), Seite 95 - 110
    Language: German
    Year of publication: 1981
    Titel der Quelle: Einladung ins Lehrhaus : Beiträge zum jüdischen Selbstverständnis
    Publ. der Quelle: Frankfurt am Main, 1981
    Angaben zur Quelle: (1981), Seite 95 - 110
    Keywords: Israel ; Jüdische Erziehung
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Book
    Book
    Paderborn : Brill Ferdinand Schöningh
    ISBN: 9783506728517 , 3506728512
    Language: English
    Pages: IX, 159 Seiten , 23.5 cm x 15.5 cm, 315 g
    Year of publication: 2020
    Series Statement: Culture and education Volume 3
    Series Statement: Culture and education
    Keywords: Judentum ; Bildung ; Jüdische Erziehung ; Religionsphilosophie
    Abstract: The Lost Mirror traces cultural patterns in which the interpretation of learning and education was developed against the backdrop of Hebrew thought. The appreciation of learning is deeply rooted in the Hebrew way of thinking. Learning is understood as an open and history-conscious engagement of man with culture. The consciousness of history is shaped by the motif of the unavailability of the “other” and the difference to this “other”. This “other” is traditionally remembered as “God”, but may also be reflected in the motifs of the other person or the other society. The Lost Mirror reminds us of a deficit, which is that in our everyday thinking and everyday action, we usually hide, forget and partly suppress the meaning and presence of the unavailable other. The book approaches this thinking through portraits of people such as Hannah Arendt, Leo Baeck, Walter Benjamin, Agnes Heller, Emanuel Levinas, and others.
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...